Je to potvrdenie správnosti našej cesty, tvrdia firmy ocenené za etiku

14.02.2014 Bratislava

Bratislava 14. februára (TASR) – Dodržiavanie etických pravidiel má byť také prirodzené ako dýchanie. Myslí si to predseda predstavenstva spotrebného družstva COOP Jednota Slovensko Gabriel Csollár, ktorého podnik získal v roku 2009 Veľkú cenu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) za uplatňovanie etických princípov v podnikaní.

Komora vyhlásila na jeseň minulého roka 12. ročník tejto súťaže. "Už 12 rokov ukazujeme, že pre našich členov je etika samozrejmou súčasťou ich podnikateľského života. Veľká cena SOPK je ocenením ich korektného správania sa, je ocenením tých, ktorí sú spoľahlivými obchodnými partnermi, majú dôveru svojich zákazníkov, zamestnancov, ale aj širokej verejnosti," priblížil predseda SOPK Peter Mihók. Uzávierka prihlášok do súťaže je koncom februára, víťaza vyhlásia v apríli tohto roka.

Vlani udelila komora cenu spoločnosti Agrofinal z Hlohovca a spoločnosti Kia Motors Slovakia. "Nikdy sme nepatrili k tej časti podnikateľov, ktorí sa nazývajú tvrdí biznismeni, ktorí na ceste za úspechom pália mosty a likvidujú všetkých, čo sa im postavia do cesty. Zvolili sme si cestu, ktorá nevedie k okamžitému bohatstvu, ale sú na nej vytvárané skutočné a dlhodobé hodnoty," vysvetlil pre TASR riaditeľ Agrofinal Vít Pavlovič.

Aj spoločnosť Kia Motors vníma ocenenie ako potvrdenie správnosti jej cesty. "Sme zodpovedným občanom regiónu, v ktorom pôsobíme. S týmto predsavzatím neustále podporujeme množstvo filantropických projektov či dobrovoľníckych aktivít zameraných na jeho rozvoj," uviedol jej hovorca Jozef Bačé. "Okrem dodržiavania právnych predpisov je potrebné mať nastavené etické pravidlá. To je cesta k budovaniu dlhodobých partnerských vzťahov," zhodnotil Csollár. Aj z toho dôvodu má skupina COOP Jednota vlastný etický kódex vo vzťahu k zákazníkom, obchodným partnerom a konkurentom.

Od aktuálneho ročníka má súťaž samostatné logo, ktoré bude môcť víťazná firma rok používať vo svojej komunikácii. "Aby aj takýmto spôsobom propagovala svoje dobré meno v podnikateľskej i širokej občianskej verejnosti doma i vo svete," dodal Mihók.
 

Vyberte región